Lilypie - Personal pictureLilypie

Tuesday, May 12, 2009

siapa yang patut berubah sebenarnya?


Saya dapat ni drpd email tapi bila baca rumit n complicatednya seorang isteri, dan simplenya seorang suami...jadinya kena selalu berfikiran positif...barulah tercipta rumahku syurgaku!


Diary ISTERI - Sabtu 2009

Malam Minggu - Dia berkelakuan aneh. Sebelumnya kami berjanji bertemu di Cafe. Aku shopping seharian dengan kawan-kawan, sehingga mungkin dia kesal karena aku agak lewat sampai di Cafe, tapi dia tak bercakap.

Dia tak bercakap langsung, jadi aku ajak dia pergi ke tempat yang agak sunyi supaya kami dapat berbincang, dia setuju tapi tetap diam membisu. Aku tanya apa yang salah - dia jawab, "Tak ada".

Aku tanyakan apakah kesalahan ku yang membuatnya kesal. Dia kata hal ini tak ada kaitannya dengan ku dan minta aku tak usah sibuk. Dalam perjalanan pulang, ku katakan aku mencintainya, dia cuma tersenyum tipis dan tetap membisu. Aku tak dapat menjelaskan perangainya petang itu. Aku tak habis-habis berfikir kenapa dia tak menjawab, "Aku cinta
kamu juga".

Sesampainya dirumah, aku merasa kehilangan dia, dan seolah-olah dia tak menghendaki ku lagi. Dia hanya duduk dan nonton depan TV; dia terlihat jauh dan menghilang.....

Akhirnya aku putuskan untuk tidur. Lebih kurang 10 minit kemudian, dia masuk ke kamar. Aku tak tahan lagi, ku putuskan untuk menghadapinya dan menanyakan soal sebenarnya, tapi dia langsung tertidur. Aku mulai menangis sampai tertidur. Aku tak tahu apa yang harus ku lakukan.
Hidupku terasa bergoncang.....


Diary SUAMI - Sabtu 2009

Hari ini LIVERPOOL kalah. SIOTTT!!! TULLL...


buzz : actually isteri yang terlebih complicated or suami yang terlebih remeh...susahnya nk paham...:( so..siapa yang patut berubah bg anda?

7 comments:

Naura said...

hehe..krelakarnya..ingat masalah rumahtangga apa tadi..ehm, wanita mmg cepat sensitif kan..laki lak..ehm, tak faham perangai laki sebenarnya..misteri nusatara betoi..

Nurmala Mazlan said...

hahaha..
cam pernah dapat la email ni..
kelakar kan..siot tol

DYLA said...

hahaha,
lawak la kak. tajuk dah yo yo o tau!

lelaki mmg dilahirkan utk tidak berfikir secara details.

kite sbg pompuan cuba la jadik tak pikir detail sgt. pasti ok.

mama idzareef said...

naurah makwa
laki ke yg misteri nusantara..dorang cakap kita pompuan nie yg misteri..suke pikir yg bukan2 walhal simple je pada diorang...hahaha..

lumrah kan..laki ni dorang pikir permukaan aje..kita pompuan ni sampai ke dasar nunnnn kita redah... ;p

mama idzareef said...

nURmALa mAZLan
yupp buang karan pikir lebey2 kan..

DYLA
hahaha..wat saspen je kan..

pasni no more details2.. nk pikir simple je semua..jd cam laki jugak..baru bahagia kekdahnya kan... ;D

Suziey Ahmad said...

hahaha..laki mmg sempoi la..tensen gk..mmg dh lumrah pompuan cenggituh:p

mama idzareef said...

[-suziey-]
sempoi2 tu la kengkadang makan ati gak kita nie..ape leh buat..telan aje la..;p