Sunday, May 3, 2009

UiTM di hatiku...

settle semua urusan di putrajaya kami terus ke UiTM Shah Alam pula untuk mengambil khairat kematian..arwah abah adalah seorang pesara kakitangan UiTM..begitu juga my MIL..

menurut cite my MIL, arwah abah dh 7 thn bersara.. tapi baru bulan lepas saja dia mendaftar utk program khairat kematian ni..sedangkan MIL dh lama pn berdaftar..MIL ckp dh banyak kali dia srh arwah mendaftar tp dia taknak..tup2 bln lepas tanpa pengetahuan MIL dia mendaftar...arwah mcm dah tau2 je dia nak pegi..huhu..sedihnya bila MIL cite..


sementara menunggu MIL berurusan n jumpa kawan2 lama dia..kami bawak idzareef tour ke port2 papa mengorat mama dulu..cheeewahhh..haha..takde maknenya...

tapi banyak bende dh berubah...baru perasan mmg dh lame tak jejak kaki kesini sejak kami grad sesama..
dulu moo-moo ni takde pn..
jalan nak ke PTAR 1 pn dh dipenuhi dgn gmbar..dulu open je..
menara still the same..
engine street..tmpt kebanggaan kami bebudak engine dulu walaupn digelar bdk engine bdk busuk..haha..hells engine..cam tak caye je dh bawak anak pun ke tmpat zaman muda remaja dolu....huhu..
yaa...ni lah tempat kami berdiskusi ttg segala hal dolu2...hmm...n today here we r again....

note : khairat kematian - bila ada staf atau pesara UiTM yang meninggal, RM2 akan dipotong drpd gaji staf2 UiTM seluruh Malaysia pada bulan itu dan akan didermakan kepada keluarga si mati.

4 comments:

DYLA said...

ooo bagus la khairat kmatian ni. sbb kire utk waris la kan. kalau uitm semalaysia byk tu..

kak,
dah cantik uitm skang ni. tingin lak nak g.

mama idzareef said...

yupp dyla..mmg lain sgt uitm skang..dh di upgrade memacam..cantik..
ha'ah..mmg diorg akan ptong gaji staf uitm semalaysia..byk jgkla..kiranya utk menyenangkan waris la..bagus kan..

ratna said...

bagus khairat kematian tu. kebajikan staff harus dijaga. anyway..anak awak cutenyer..lg2 kat header tu..

mama idzareef said...

hi ratna..thanks 4 droppin by..salam perkenalan..